Aanmelding begeleiding bewerkelijke groep "*" geeft vereiste velden aan Stap 1 van 2 50% PersoonsgegevensAanvraagdatum* DD dash MM dash JJJJ Ingevuld door* E-mailadres* School* Groep* Aantal leerlingen* Verhouding jongens/meisjes in de groep* Met wie werk je samen/duo-partner?* Welke dagen werk jij?* Wat is je ervaring als leerkracht* Geef de groep waar je les aan hebt gegeven aan en aantal jaren voor de groep Vragen1. Hulpvragen / Van wie komen de hulpvragen? leerkracht(en)? IB-er? Ouders? Geven de leerlingen zelf ontevredenheid aan?*2. Is directie betrokken geweest vanuit de hulpvragen en op welke manier?*3a. Welke personen( instanties) zijn er tot nu toe betrokken geweest bij de groep? IB-er, individuele hulpverlener(s)/instantie(s)?*3b. Heb je zelf als leerkracht eerder ondersteuning gehad? Zo ja ,van wie ?*4a. Probleembeschrijving. Welke problemen ervaar jij/jullie als leerkracht als meest belastend met de groep als geheel?*4b. Wat ervaar je/jullie ZELF als zwaarste punt/ item/ belastend? Is hierin een verschil met je mogelijke duo-partner? Zo , ja wat is het verschil?*5. Wat denk je wat de mogelijke oorzaak / oorzaken van het probleem kan zijn?*6. Welke CONCRETE hulpvraag heb(ben) je/ jullie voor deze groep? Wat is de wens in ondersteuning? Begin met het woord WIJ of IK…*7. Met welke (kleine) eerste stap zou er een verandering in gang kunnen worden gezet?*8. Relevante informatie uit de voorgeschiedenis v/d groep bijv.: Zijn er veel leerlingen/ leerkrachten wisselingen geweest? Samengestelde groep/combinatiegroep? Zijn er eerder zorg- signalen vanuit vorige leerkrachten geweest?*9. Welke preventieve methode(n) worden er op school gehanteerd betreft soc.em.ontwikkeling? Dus hoe ziet het preventieve beleid op jullie school eruit ?*10. Zijn de gedragsverwachtingen voor de leerlingen helder ? Welke afspraken en regels zijn er omtrent begrenzing van gedrag van leerlingen?*Is de schijf van 5 op orde als duo's* 11a. Wat heb(ben) je/jullie al ondernomen om de groep op een hoger sociaal niveau te krijgen en met welk resultaat? Welke successen heb je (of zijn er door collega’s) al behaald?*11b. Hebben jullie ouders al betrokken?*12. Noem de protectieve factoren van de groep als geheel. Dus wat werkt succesvol met de groep? Waar en wanneer (bij welke lessen) gaat het goed?13. Zijn er zogenaamde leiders-figuren in de groep? Zo ja, wie zijn dit en zet er met een + of een – bij of het positieve of negatieve leiders zijn.14. Waar worden de leerlingen in jouw groep blij van? Waar kan je ze als groep mee verrassen/belonen?15. Wat hoop je te bereiken voor/met de groep of voor jezelf? Wat hoop je dat er veranderd gaat worden, wat is je gewenste resultaat en voor wie? Noem mogelijk 3 doelen die je voor ogen hebt.Toestemming Ik geef toestemming aan IN JE SAS om bovenstaande gegevens in vertrouwelijkheid te gebruiken binnen de praktijk voor begeleiding en-trainingsdoeleindenCommentsDit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd. Δ