ADHD in je onderwijspraktijk

Hoe zit dat nou? Inzicht? Herkenning? Aanpak?

Overeenkomsten/verschil? Met praktisch tips voor de leerkracht.

In elke groep van het basisonderwijs kom je gemiddeld genomen 1 leerling tegen met ADHD.
Wat heeft deze leerling van jou als leerkracht nodig? Hoe signaleer je, hoe handel je?
Hoe is je eigen mindset? Waar ben je al sterk in en welke interventies zijn bewezen effectief?
Maar vooral: Wat werkt voor de hele groep?

In deze interactieve workshop wordt kennis gecombineerd met praktische adviezen. Je leert meer over ADHD en het samengaan met andere stoornissen. Je leert wat er onder de ijsberg zit, naast wat je aan de oppervlakte ziet aan gedrag. Ook wordt stil gestaan bij bewezen effectieve manieren zowel voor in de groep als op individueel niveau.

Daarnaast is er specifiek aandacht voor meisjes met ADHD. Waarom? Omdat bewezen is dat deze groep kinderen nog wel eens gemist wordt tijdens het signaleren en dit kan leiden tot fysieke klachten en leerproblemen.

Na deze workshop heb je meer kennis over ADHD en de signalen, en zal je je bekwamer voelen in je handelen. Jouw rol en visie als leerkracht is van essentieel belang om deze leerling goed te begeleiden in je groep.

Workshop informatie

Leerkrachten van 1 school kunnen ook kiezen voor het combi- aanbod. (collega 1 komt bij ADHD-workshop, collega 2 komt bij ASS workshop)

Schoolteams, leerkrachten, ondersteuners professionals van basisonderwijs of docenten onderbouw voortgezet onderwijs

Woensdag 22 mei
19:15 uur – 21:00 uur

Plutostraat 1
7622 VR BORNE
Voor scholen/academies: op locatie
1,5 uur

Esther

Marleen

€ 50,- pp ex. BTW
€ 85,- i.c.m. workshop ASS
Voor scholen op aanvraag