Trainer IN JE SAS met ZUS & SAS

IN JE SAS MET ZUS EN SAS (voor leerkrachten van groep 3 /4)

Wil jij zelf met jouw groep 3 of 4 aan de slag om jouw groep sociaal sterk te maken?
En wil je zelf inzetten op een sterk pedagogisch klimaat waarbij elke leerling aan bod komt?
Dan is deze dagcursus iets voor jou.

Vanwege het succes van ‘IN JE SAS MET DE KLAS’ en de herhaaldelijke vraag naar de voorloper is sinds 2 jaar het prachtige activiteitenpakket ‘In je Sas met ZUS & SAS’ beschikbaar. IN JE SAS met ZUS en SAS is een antwoord op de uitdaging die Passend Onderwijs met zich meebrengt.

Bij de ontwikkeling van het pakket is uitgegaan van GOED GEDRAG KAN JE LEREN. Leerlingen van groep 3 en 4 maken razendsnel een ontwikkeling door, waarbij zij erbij willen horen en zich competent willen voelen in hetgeen zij leren. Samenspel, bewegend leren en de inzet op de executieve functies heeft aandacht nodig in groep 3 en 4. Elke leerling doet z’n best en wil voortgang boeken zowel didactisch als sociaal emotioneel.
Natuurlijk lukt jou dat al. Echter hoe bewust bekwaam ben je als coachende leerkracht? En hoe doe je dat met de “volle groep”?
Want je wilt de aandacht voor het individuele kind niet verliezen.
En heb je de ideeën, tips en tules paraat om constructief met positieve groepsvorming aan de slag te gaan?

Wordt trainer IN JE SAS met ZUS & SAS. IN JE SAS met ZUS en SAS is een pakket dat bestaat uit 15 thema’s waar je 2 tot 3 weken aan kunt werken. Het pakket is ontwikkeld door Esther Even, Kinder en Jeugdtherapeut en sluit aan bij IN JE SAS met de KLEUTERKLAS en IN JE SAS met de KLAS maar kan ook separaat worden ingezet. Of naast de op school gehanteerde methode sociaal emotionele ontwikkeling.

Middels de 15 thema’s wordt een nieuwe vaardigheid aangeboden of uitvergroot vanuit toneelspel. De thema’s kunnen op volgorde of los van elkaar aangeboden worden, passend bij jouw groep en jouw wensen. Dus wat is er nodig voor jouw groep?

Vanuit een vaste opzet kan een thema worden aangeboden vanuit het principe “Goed gedrag kan je leren”.
Je leert de leerlingen dat ze een helpende held kunnen zijn voor zichzelf of een ander. En krachten hebben om zich sterk te (blijven ) voelen.

Opzet van een thema:

  1. Intro thema en doelen
  2. Toneel niet vaardig gedrag
  3. Toneel Vaardig gedrag
  4. Ervarend Leren/ Energizer
  5. Verwerking
  6. Compliment(v)eren

Ben je benieuwd hoe je jezelf kan professionaliseren tot de coachende leerkracht? En wil je meer weten wat de inhoud is en hoe de training van IN JE SAS met ZUS & SAS is opgebouwd?

Bij de thema’s zijn er vele ondersteunende materialen beschikbaar en verzameld in de materialenbox IN JE SAS met ZUS &SAS.
Deze materialenbox is apart te bestellen en de materialen ook.
Echter de materialen zijn bijna onmisbaar als je constructief met de thema’s aan de slag wilt. Zo bevat de box o.a. de handpoppen leeuw schildpad en de pauw (metaforen voor de 3 overlevingsstrategieën) een adem-bal, een zorgenmonstertje, pauwensteentjes, 2 pauwenveren op standaardje en 30 werkboekjes.

      

 

Trainingsinformatie

IN JE SAS met de KLAS, een antwoord op de uitdaging die Inclusiever Onderwijs met zich meebrengt.

Leerkrachten / begeleiders van groep 3 en 4

Vrijdag 8 maart 2024

Plutostraat 1
7622 VR BORNE
1 dag

Esther

€ 350,- ex. BTW
Lunch
Inlogcode voor digitale handleiding
BOX met materialen € 325,- ex. BTW
Handleiding in een mooie stevige map op papier € 95,- ex. BTW